Backintervaller

Den här veckan alltså... I måndags jobbade jag 7-19.30, idag fick jag stänga kl 18 istället för att gå hem 17 som är min schemalagda sluttid och på fredag infaller min sena fredag så även då stänger jag kl 18. Puh! Tur att inte alla veckor är så. 

Däremot är jag väldigt stolt över mig själv för att ha pallrat min trötta kropp till gymmet ändå, istället för att knata hem och slänga mig på soffan. En Nocco med koffein, på med träningskläderna och sedan var det bara att löpa. 10 minuter powerwalk och 10 minuter jogg som uppvärmning, följt av 20 minuter branta backintervaller och så lite nedvarvning och stretch på det. 45 minuter träning och svetten bara forsade. Mina nya Asics GT 2000 3 fungerade utmärkt och kommer att bli perfekta för all löpbandslöpning i vinter!

Jag kan dock inte rekommendera backintervaller dagen efter ett ben/rump-pass. Aj!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress