Cardio-lördag

En celsius intagen, löparstrumpor och kompressionstights på. Jag är redo för cardio! Det blir intervaller på löpbandet och jag är mer taggad än någonsin efter torsdagens mördarpass på löpbandet. 14 km som kändes som det dubbla. Minst. Jag gjorde misstaget att stressa och gå ut för hårt i början, vilket ledde till att jag efter milen knappt fick in någon luft överhuvudtaget. Riktigt obehaglig känsla. Satsar på ett bättre pass idag och inför nästa veckas distans så ska jag se till att ta det lugnare för att istället kunna öka mot slutet om energin finns.

189 dagar till marathon nu, och status är att formen känns helt okej. Jag kör på med två löppass i veckan ett tag till, i kombination med ett ben & bål-pass per vecka plus två valfria pass (exempelvis spinning, ATC eller överkropp). Det måste vara roligt även om man har ett tufft mål.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress