2XU




Har man en gång testat kompressionstights från 2XU, så är man fast. I alla fall är jag det. Det är något med materialet och passformen som bara är så bra. De sitter som en smäck utan att klämma obekvämt någonstans.
 
Just denna modell, Mid-rise compression tights, är ganska ny och jag såg den för första gången på mässan vid Women's Health Halvmarathon, men slog inte till förrän vid Göteborgsvarvets mässa. Skillnaden mot modellen jag har sedan tidigare är att dessa har en högre midja och saknar snörning i midjan. Skönt tycker jag. Fast det jag föll för allra mest var det prickade mönstret. Love at first sight!
 
Dags för premiär nu. Ett varv i femman utan musik och utan tidtagning har jag tänkt mig. En runda bara för att det är skönt och för att jag kan. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress