Gym med lillebror

Let's take a gym-selfie! Självklart passar man på när det är folktomt...

Efter jobbet den här härliga torsdagen så åkte jag och hämtade upp lillebror för ett gympass på Actic Kungsgatan. Vårt första gemensamma träningspass någonsin, vilket är knäppt eftersom vi båda älskar träning och tränar massor. Kul att det blev av nu i alla fall.

Han var nyfiken på Actic (han tränar på Power gym annars) och jag var nyfiken på avdelningen med fria vikter, så för honom blev det en kik på lokalerna samt lättare träning och för mig blev det en lektion i teknik. Grymt imponerad är jag faktiskt. Människan borde bli PT med alla sina bra tips och kunskaper när det gäller tekniken!

Jag fick bl.a. instruktion i squat racken så att jag nu kan göra squats/benböj med tunga vikter, bänkpress, marklyft, axelpress och pull ups. Vi körde 5 repetitioner gånger 5 set på varje övning och jag var helt slut efter varje. Perfekt att ha någon brevid eller bakom som kollar att man gör rätt eller finns till hands ifall det blir för tungt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress