Examensbevis


Som jag har längtat och väntat! Äntligen är mitt examensbevis här och plötsligt blev en bra fredag ännu bättre. Samma dag som jag "firar" två månader på jobbet dessutom, bra tajming. Inte bara har jag nu det officiella beviset på att jag är förskollärare på papper utan jag kan nu ansöka om min lärarlegitimation och min anställning blir nu uppgraderad från barnskötare till förskollärar vilket innebär några tusenlappar mer i lön. Me like!
Luiza

Hej!
Jag hittade precis din blogg där du skriver om hela din tid på högskolan. Jag går just nu termin 2 på samma utbildning som du gått, också på MDH :)
läste lite om dina gamla tentor och blev helt plötsligt lite nervös nu för framtiden för mig hehe.
Hur många salstentor hade du totalt?


Svar: Hej!
Vad roligt att du också pluggar till förskollärare! Om du frågar mig så behöver du inte vara nervös, tiden gick fort och överlag så upplevde jag inte utbildningen som så värst svår. Jag minns inte exakt hur många salstentor vi hade... Men det var inte speciellt många, ungefär 4-5 stycken totalt under de 7 terminerna. Inte farligt jämfört med många andra utbildningar!
None None

Anonym

Hej, måste bara fråga, har du ansökt om lärarlegitimation och isåfall hur lång tid tig de att få de?:)) tack ocskå för kul läsning 👌🏻👍🏻

Svar: Ja, jag sökte legitimationen så fort jag kunde. Hade hört att det skulle ta ca 9 månader att få den, men jag hade turen att bara behöva vänta ett halvår! :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress