Att träna med PT

Dagens träning blev 13 km på löpband. 72 minuter och 760 brända kalorier. Inte så illa!

Jag körde ett pass med en av Actics personliga tränare igår och gick dit med nervositet och noll förväntningar. Ut kom jag med en härlig känsla i kroppen efter en hel massa beröm, nya roliga övningar att lägga in i mina träningspass och så en fin träningsvärk i mage och rumpa. Så kul och tjejen jag körde med var så bra! Verkligen peppande och jag fick många bra övningar som passar fint för mig som springer mycket. Bland annat så fick jag övningar för ben, bål och axlar som enkelt går att matcha in i mina styrketräningsrutiner.

Om mig själv lärde jag mig att jag har bra balans och är stark i både ben och bål, även om jag kanske inte alltid tycker eller tror det själv. Dessutom upptäckte vi att jag har ett riktigt stoneface när någon tittar på medan jag tränar. Spelar ingen roll hur tungt eller jobbigt det är, jag biter ihop och kör tills jag är klar. 

Summa summarum: att träna med personlig tränare var roligt, inspirerande och pushande. Nya övningar och att få höra några uppmuntrande ord gav mig definitivt en skopa ny träningsglädje.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress