Å-loppet 2015


Å-loppet 2015 då. Det gick åt skogen kan man säga, men jag är glad ändå. Jag trodde nog att jag skulle bli mer besviken än vad jag faktiskt är. Trots noll alkoholintag under fredagen så vaknade jag på lördagmorgonen med sprängande huvudvärk, täppt näsa och rosslig hals. Det ordnade dock upp sig efter en hel del vatten, celsius och mat i magen, så när det var dags för start så kände jag mig hysat i form.

Starten gick och det var brännande hett.  Första 2-3 kilometrarna kändes okej, men sedan slog värmen till mor mig och det var bara att ge upp alla planer på att slå förra årets tid på 50.25 och istället fokusera på att ta mig springandes i mål. Och det gjorde jag! Klockan stannade på 54.20 och jag är faktiskt under omständigheterna nöjd med det. 

Min fina mamma sprang också och på kvällen firade vi med att gå till Gränden och äta och dricka gott.








J fotade en hel del under loppet så jag har lite bilder att kika igenom. De kommer upp under eftermiddagen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress