Nyårslöften
Jag valde att hoppa över nyårslöften helt och hållet det här årsskiftet. Jag är rätt nöjd med mitt liv som det är ändå. Däremot har jag några förhoppningar på året 2015 som jag tänkte dela med mig av.
 
1. Jag tar examen i slutet av den här veckan (!) och på tisdag nästa vecka väntar en heltidstjänst som förskollärare på mig. Jag längtar så efter att få träffa och lära känna alla barn och kollegor, men också efter att äntligen få en fast inkomst så att jag kan dra igång med ordentliga sparanden och liknande. Livet som student har helt klart varit upp och ner från månad till månad.
 
2. Med en fast inkomst kommer möjligheten till många köp som jag gått och drömt om. Jag gillar inredning och min lista på fina saker som jag skulle vilja ha till hemmet är lång. Kontoret står först på tur då det fortfarande bara är halvfärdigt.

3. Jag vill springa. Massor! Jag har än så länge bara ett lopp inbokat (Göteborgsvarvet, 21 km), men sedan finns det fyra stycken som jag definitivt kommer att anmäla mig till och tre som jag väldigt gärna skulle vilja springa. Ett av dem vet jag inte om jag vågar. Jag får klura på den biten.

4. Jag hoppas på resor. Jag älskar verkligen att resa och se nya platser, att komma bort från vardagen och uppleva nya saker. Framöver kommer jag ju tyvärr att vara begränsad till fem veckors semester, men jag håller ändå tummarna för att vi ska kunna besöka åtminstone två nya länder under året. Förslagsvis en solsemester och en city-weekend. Jag fick en Scratch map av J i julklapp som jag har tänkt sätt upp på väggen i kontoret. Än så länge får vi skrapa fram fyra länder som vi varit i tillsammans, men jag hoppas som sagt på fler under det kommande året.
 

Scratch map är alltså en världskarta som är lite som en trisslott. Du skrapar helt enkelt fram de länder du varit i, vill åka till eller vad du själv vill. Den finns att köpa på coolstuff för den som är sugen. Själv är jag på jakt efter en ram till min!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress