Barnbaciller

Dag två på nya jobbet är avklarad. Smärtfritt bortsett från att jag har en ond arm som jag inte vet vad jag gjort med och en hals som börjar kännas risig. Ingen träning ikväll med andra ord. Kurera, kurera, kurera! Min största skräck just nu är att bli sjuk, vilket jag säkerligen blir då jag kommit till en helt ny barngrupp med sin specifika sammansättning av baciller. Minns min första höst i vikariepoolen som ett enda töcken av förkylningar som avlöste varandra. Vill verkligen inte behöva vara hemma från jobbet mitt i allt, men tyvärr är det svårt att undvika baciller när de härliga små solstrålarna hostar och nyser en rakt i ansiktet eller rätt ut över matbordet.

Håller tummarna för att te, vitaminer och vila gör susen för halsen hur som helst. Det kanske blir så att det slinker ner en skål glass framåt kvällen till och med. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress