Homemade pizza


Mannen stod för matlagningen ikväll!

Efter att ha jobbat sex dagar den här veckan var det guld värt att sippa på ett glas rött medan karln gjorde iordning kvällens pizza. Hemgjord pizza är den bästa tycker jag. Favoriten är just den här med parma, champinjoner och mozzarella toppat med oregano och ruccola. Nästa gång ska vi testa att göra pizzadeg med jäst, istället för den här snabbvarianten med bakpulver, för att se om det blir ännu godare.

Apropå det här med att jobba varannan lördag så tyckte jag själv att det kändes som en baggis i teorin. Jag är ganska van vid att jobba mycket. Trots allt så har jag jobbat varje helg plus en hel del kvällar parallellt med heltidsstudier, samtidigt som vissa andra nästan har dukat under bara av studierna. Innan det, under mitt "sabbatsår" mellan gymnasiet och högskolan, jobbade jag på Coop och Bring parallellt vilket ledde till en period där jag jobbade 27 dagar i sträck, var ledig 1 dag, jobbade 27 dagar osv. Inte mänskligt, men det gick. Heltid i förskolan var dock jobbigare än jag föreställt mig. För två veckor sedan ville jag sätta mig ner och gråta av utmattning. Första veckan som förskollärare var tuff och det sista jag behövde var att jobba även lördagen, men nu när jag kommit in i rytmen så känns det faktiskt helt ok. Jag tror nog att jag kan hålla ut ett tag till. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress