Ben/mage


Fredagar tycker jag är den skönaste veckodagen att träna. Kanske framförallt för att man kan äta något gott eller ta ett glas vin med gott samvete sedan.
 
Dagens workout blev mitt nya ben/mage-pass för första gången. Betyget? Gräsligt jobbigt, men roligt. Det visar sig imorgon om jag kan gå eller ej... Passet börjar med ben och då kör jag tre olika maskiner (framsida lår, baksida lår och benpress) och avslutar med utfall med hantlar i händerna. Därefter kommer mage där jag kör två maskiner (två olika typer av crunches) följt av sidoplanka med fötterna i TRX-band och vanlig planka fast med händerna på bosu-boll. Förutom nya övningar så kör jag nu två set på varje övning istället för ett som tidigare, vilket gjorde att jag (i efterhand!) märkte att jag måste dra ner lite på vikterna. Kul, men tufft.
 
Jag avslutade lite wild and crazy med de hatälskade repen. Det är ju ändå fredag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress