Förkyld

Jag älskar mitt jobb, det gör jag verkligen. Barn är fantastiska och att få jobba med dem dagligen är helt underbart och man får så mycket tillbaka. Men det här med baciller högt och lågt... Det älskar jag inte. Allvarligt talat, det är inte okej att bli förkyld två gånger inom loppet av tre veckor. Jag ber till högre makter för att det där om att man blir någorlunda immun efter ett tag stämmer för jag är riktigt less på förkylningar. Kurera, kurera! Mina allra största tekoppar från Bruka går varma för tillfället kan jag säga. Ingen träningen blir det såklart heller, så jag får en del annat gjort hemma. Räkningarna betalda till exempel. Det gäller att se livet från den ljusa sidan ibland.

Just i detta nu har jag span på en väska som jag är ordentligt intresserad. Spara eller slösa? Unna sig nu när lönen trillat in? Eller vänta och fundera på saken? Alla dessa svåra beslut!?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress