Women's Health Halvmarathon 2015


Hur fint var inte halsbandet som designats av Edblad? Kul idé med ett halsband istället för en vanlig medalj!

Slutplacering 390, sluttid 2.01.24 och och en genomsnittsfart på 5.45 min/km. Det är jag grymt nöjd med. Ser ni hur jämn hastighet jag höll i tabellen? Det är faktiskt inte helt lätt så det är jag lite stolt över. Banan var flack och skön att springa, men den där "väggen" man pratar om i löparvärlden kom runt 15 km  för mig. Tyvärr. Det känns verkligen som att springa in i en vägg. Luften går liksom ur en och lungorna krampar efter syre. Väldigt obehagligt och för mig resulterade det också i ett fruktansvärt illamående som höll i sig flera timmar efter loppet. Såhär i efterhand så tror jag att det beror på att jag åt en banan för tätt inpå loppet och att jag fick saltbrist under loppets gång. Inte mycket att göra åt förutom att ta med sig det inför nästa lopp. Jag slutförde och det känns lite extra bra med tanke på omständigheterna. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress