PT

Jag har som sagt ett ganska strikt träningsschema nu fram till halvmarathon den 25/4. Jag tänkte att jag ska fota det och visa så ni får se så fort jag har en stund över. På dagens datum stod det i alla fall personlig träning med Sara-Pia på Actic. Min första av tre PT-timmar som jag köpt till kampanjpris. 

Ska jag vara ärlig så var jag faktiskt skeptisk till hela grejen med PT innan jag testade. Jag kör mycket gruppträning och tycker att jag tränar bra på egen hand, så varför skulle jag behöva en personlig tränare? Men jag har ändrat mig nu när jag testat. Först och främst så är det guld värt att få nya övningar att variera sin egen träning med. Sedan uppskattar jag även det här med att ha någon som pushar, peppar, kommer med tips och utmanar. 

Exempel: Dagens pass var cirkelträning. Tre olika cirklar med olika fokus och tre varv i varje cirkel (som bestod av tre övningar). En övning var armhävningar på Bosu-boll där jag skulle göra 10 stycken per set. Tack vare att Sara-Pia peppde brevid så orkade jag göra alla 30 på tå trots att armar och axlar skrek av smärta framåt slutet. Hade jag varit själv hade jag sjunkit ner på knä efter hälften. 

Summa summarum blir att passet var toppen, jag orkade det där lilla extra och att testa personlig träning rekommenderas.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress