Iväg på inramning
Framåt eftermiddagen kom smset om att min Gynning-litografi fanns hos mitt postombud. Hurra! Snälla lillebror stod för skjutsen dit då jag inte ville promenera hem med en så pass dyr tavla och så åkte vi direkt till glasmästaren med den. Det tog emot lite att lämna bort den just när jag äntligen fått den och veta att jag inte kommer att se den igen förrän om ett par veckor...
 
Och det var inte helt lätt att välja ram kan jag säga! Jag är i alla fall nöjd med mitt val just nu och tror att det kommer att bli riktigt bra, det blev en ganska tunn vit. Jag fick förresten hjälp att packa upp den ur paketet där eftersom den fortfarande låg i sitt paket och vet ni vad?! Den var ännu snyggare i verkligheten än på bild. Att den var helt färdig för inramning med passepartout och allt höjde verkligen tavlan. Jag tror definitivt att den kommer att bli jättefin i vardagsrummet.
 
Passepartout fick jag lära mig uttalas paasepartå och är det vita kartongstycket som blir som en inramning runt motivet och hindrar bilden från att komma i direktkontakt med glaset. Det blir alltså både snyggare och så håller tavlan längre!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress