Sneakpeak på nya arbetskläderna
Det har äntligen blivit dags för nya arbetskläder på jobbet. Vi har fått in kläder att prova och rent spontant så har jag två frågor. 1. I vilket universum är det snyggt med jeans som har synliga turkosa sömmar??? I synnerhet när de ska bäras ihop med mossgrön eller hallonrosa skjorta/blus/piké? Antingen hade designern en extremt dålig dag eller också sattes fel tråd in i symaskinen. Mycket märkligt. 2. Hur har man utformat storlekarna när midjestorlek 27 knappt går att knäppa på en rätt så smal person, men storlek 28 är som ett tält med ben? Nu står jag här med valet att antingen ha fula byxor som är alldeles för stora och troligen kommer falla av om jag inte beställer ett bälte eller ett par fula supertajta brallor med noll stretch som eventuellt kommer att spricka om jag böjer mig ner. Jobbigt läge.

Här kommer en tjuvkik! Pikétröjorna var faktiskt sköna så dem får i alla fall godkänt.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress