Intervaller
Hurtig som jag är så trampade jag iväg på cykeln till gymmet i morse. I kylan! Löpträning var det jag körde och vi var sex tappra krigare som tillsammans med instruktören joggade till Kronskogen för intervallträning. Jättebra pass måste jag säga! Vi började inne skogen med korta intervaller. Vi radade upp oss på två led, instruktören ställde sig med sin visselpipa ca 30 m framför oss och när han blåste var det bara för de två personer som stod längst fram att kuta för livet, runda honom och jogga tillbaka samtidigt som nästa par på tur sprang. Eftersom vi var så få så var det bara att köra igen så fort man kom tillbaka till start. Sjukt jobbigt! 

Efter det joggade vi tillbaka till backen vid ingången till spåret och körde backintervaller. Samma upplägg fast med lutning. Där ville jag nästan kräkas ett tag faktiskt. Äckligt jobbigt och det blev inte direkt bättre av att jag hela tiden såg min egen balkong i ögonvrån... Men vi köttade på bra allihop och sedan joggade vi tillbaka till Forever.

Jag har förresten en ny post workout-favorit. Ett glas proteinmjölk, en banan (helst ekologisk, de är små och goda) och så en Falu rågrut med lite smör, en skiva skinka, en halv avokado och lite örtsalt. Kanongott och extremt bra återhämtning tack vare proteinet från mjölken, energin från bananen, fibrerna från knäckemackan och fettet från avokadon. Tummen upp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress