Göteborgsvarvet 2014
Jag gjorde det! Jag klarade mitt livs första halvmarathon och det var nog det häftigaste jag varit med om hittills. Ca 200 000 människor stod längs den 21 km långa banan och hejade, så det var folk i stort sett överallt. För att inte tals om hur många som sprang! Så mycket folk! Häftigt att se faktiskt.

Hur gick det då? Det var jobbigt. Det där med att hålla ett lagom tempo gick inte alls. Första milen sprang jag vid vissa tillfällen snabbare än när jag springer 5 km, men jag tänkte att det går så länge det går. Och det gick bra länge tycker jag. Vätskestationer som serverade vatten och sportdryck fanns rätt ofta och körde på varannan vatten och varannan sportdryck. Och dök in i alla typer av vattenfall som fanns för att få lite svalka. Efter 15 km började det gå tyngre och tyngre varav tempot blev långsammare och långsammare. Jag trodde emellanåt att benen bara skulle vika sig, mitt på avenyn där det var som mest folk. Men det gick! Målet var att ta mig runt springandes hela vägen och drömmen var att klara det under två timmar. Min pulsklocka startade jag lite innan jag sprang över startlinjen, så ni kan ju tänka er min lycka när jag stoppar den och inser att jag har klarat mitt mål! Helt otroligt!

1 timme, 58 minuter och 33 sekunder blev min officiella tid på mitt första halvmarathon. Det är jag mer än nöjd med!

Vattenflasken följde mig hela dagen och ända fram till start.
Ca 10 min innan start. Nervöst!
Min startgrupp. Bilden visar bara en bråkdel av alla som var med i den.
Precis efter mål inne på arenan Slottskogsvallen. Bra tid!
Stolt tjej!
Att ta sig tillbaka till hotellet var sisådär med två spaghettiben... Men jag var så nöjd så det gick det med.

Mina mellantider och måltiden skickades till mig i samma sekund jag trampade på mållinjen. De skickades även löpande till mamma, pappa och Jimmy medan jag sprang. Smart system!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress