Redo för examination

Såhär har hela min eftermiddag sett ut. Men då har jag också skrivit färdigt min praktiska yrkesteori som är ett dokument på 3-6 sidor (min blev 4,5 sida!) som är indelad i tre delar. Visionen beskriver min syn på lärande, kunskap, samhälle, min barnsyn samt vad jag brinner för och vill fokusera på i min framtida yrkesroll. Helt enkelt min vision för min framtid inom förskolan. Teori-delen innehåller forskning och erfarenheter kring arbetssättet som beskrevs i visionen. Som en fördjupning av varför jag tycker att man ska jobba så och får stöd av litteratur. Sist kommer praktik-delen där jag förklarar hur jag ska uppnå det och vilka kritiska moment som skulle kunna uppstå och förhindra att det blir som jag vill.

Utöver det har jag skrivit ihop en liten presentation inför morgondagens muntliga seminarium. Jag kommer att prata om mina erfarenheter, hur det har varit att vara i förskoleklass kontra förskolan, redogöra för min praktiska yrkesteori samt att jag valt ut ett lärandemål om samverkan i förskolan ur studentboken som jag ska utveckla lite mer. Nu ska allt bara skrivas ut och sedan är jag redo för examination!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress