Midsommarafton
Midsommarafton brukar vanligtvis firas hos morfar i Kungsör, men det blev inget i år så vi fick improvisera. Jag började dagen med bodypump och sedan framåt lunchdags åt Jimmy och jag en spontan midsommarlunch med sill, kallrökt lax, färskpotatis och sådant där. Förvånande nog så tyckte jag faktiskt om sill, vilket själv inte trodde att jag gjorde...

När det närmade sig kväll gjorde vi oss lite midsommarfina (jag grävde fram en färgglad blus och lyckades på något magiskt sätt få till en rätt så fin knut av håret. Inte helt lätt när det är så långt som det är nu ska jag säga!) och så åkte vi upp till odlaren och åt grillat. Efterrätten som var en fryst cheesecakeliknande jordgubbstårta med chokladbotten fastnade i formen, men smaken var kanon. Måste testa att göra den själv någon gång.

Vid elva åkte vi därifrån och jag trodde vi skulle hem, men plötsligt hamnade vi på en fest hos kompisar till Jimmy ute i Solvik. Trevligt det med!




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress