I dag är jag stark
Jag tycker väl i och för sig alltid att det är roligt att träna, men vissa dagar orkar man mer och andra mindre. I tisdags körde jag t.ex. bodypump och det var så jädra tungt så jag nästan ville gråta. Vikterna kändes dubbelt så tunga som markeringarna på dem och det var jobbigt att bara hålla i stången. Till och med squats var jobbigt och det är annars det bästa jag vet!
 
Hur som helst så körde jag bodypump nu igen på förmiddagen och då gick det istället ovanligt bra. Axeldelen består av upprätta roddar med stång, axelrotationer med hantlar, pec dec med hantlar och sist push press över huvudet med stång. Jag har aldrig tidigare pallat med alla repetioner i den sista delen, men idag gick det galant. Likaså biceps curls. Sjukt roligt när det går bra! Grejen med bodypump är ju att man kör brutalt många repetitioner, inte alls samma mesfasoner som man gör i gymmet när man kanske gör tre set med 12-15 reps och vilar däremellan. Tricepsdelen i bodypump är exempelvis 120 repetitioner och den enda vilan man får är när man växlar övning. Ganska jobbigt med andra ord...

Och visst ger det resultat! Från smal och tanig till detta:

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress