Gårdagen
Jag hade världens bästa dag på jobbet igår. Om jag fick välja en av alla de olika förskolor jag varit på att jobba på efter utbildningen så skulle det bli den. Det är den jag var på min allra första dag och också den jag varit på flest gånger under de här månaderna i poolen. Jag kan inte exakt sätta fingret på vad det är som gör att jag gillar den, men det är nog kombinationen av mysiga lokaler, trevlig personal och underbara barn. När jag precis hade börjat jobba igårmorse så kom en liten tjej med sin mamma och när hon fick se mig så ropade hon "Mamma mamma Sara är här!". Sedan när jag precis skulle gå hem så tog en av pedagogerna mig åt sidan och sa "Barnen brukar fråga efter dig när du inte är här. Och det är inte ofta de frågar efter en vikarie!". Hur glad blir man inte??

Tyvärr sabbades min kväll totalt när jag kom hem sedan. Jag tyckte att det var så smart att boka Thailand i början av en kurs för att inte missa någon examination. Och det hade gått utmärkt i vilken kurs som helst under de 2,5 år jag pluggat, men inte nu. Såklart. Skit skit skit skit!
Har mejlat läraren för att se om det går att lösa på något sätt så nu kan jag inte göra så mycket mer... Det blir en sväng till gymmet nu för att få tänka på något annat ett tag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress