Hemtenta
Som vanligt är jag ute i sista minuten när det är tenta-dags. Från början skulle denna hemtenta ha lämnats in redan, men det blev flyttat till måndag kl. 13 och därför börjar jag i dag. Jag skriver bättre under tidspress så jag ser helt ärligt ingen poäng med att börja en vecka i förväg om jag inte måste... Lat eller taktisk? Beror på hur man ser det.

Den här gången handlar det hur som helst om specialpedagogik och rubrikerna jag har att jobba med är:

Specialpedagogiska perspektiv

Identifiering av specialpedagogiska behov

Plan och genomförande av en inkluderande aktivitet

Problematisering och utvärdering av specialpedagogiskt arbete

Jag har valt att jobba med trygghet eftersom det är det behov som finns på min fältförskola för tillfället och planerar därför en inkluderande aktivitet för minstingarna som är nyinskolade med syftet att skapa trygghet och anknytning dem emellan. 
 
Erkänn att det låter ganska komplicerat. Jimmy tror att det yrke som jag pluggar 3,5 år för att få en examen i går ut på att lägga pussel, byta blöjor och sjunga barnvisor. Så är det inte riktigt. Det kanske inte är hjärnkirurgi, men det innebär ett stort ansvar och innehållet i verksamheten påverkar ju faktiskt barnens framtid väldigt mycket.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress