Balkongen
I förra lägenheten hade vi inglasning på uteplatsen och det var guld värt av många anledningar. Säsongen man kan sitta ute blir längre, det går att sitta ute på kvällarna och möblerna blir inte förstörda av regn och snö. I nuläget har vi helt öppet på balkongen och det känns som att det kan blåsa storm här uppe på toppen. Vi hade därför en säljare från Nikas här i måndags och vi fick till i dag på oss att bestämma oss.
Förutom priset så kan jag inte se några nackdelar med att glasa in. Men det är också just det som är problemet... Priset. Vår balkong är ungefär dubbelt så stor som en normal balkong och dessutom så bor vi högst upp i huset vilket innebär att taket på balkongen sluttar nedåt. Mer glas och mer jobb med andra ord. Första offerten vi fick var på 80 papp. 80 000 kronor. Mamma höll på att svimma när jag berättade det. Slutofferten blev dock lite lindrigare, 65 000 kronor och då får vi med två terassvärmare. Fortfarande mycket pengar, men vi tog det och jag tror inte att vi kommer ångra oss. Det blir ju mer som ett rum och höjer dessutom värdet på lägenheten.
 
Jag längtar ihjäl mig efter att få börja kika på inredning och fixa med allt sådant.

Här har vi den. Bilden är från annonsen på hemnet, så möblerna är de förra ägarnas. Tänk att kunna dra för glasen och sitta här och sippa på ett glas rosé en sen sommarkväll utan att frysa. Helst i en mysig loungesoffa med massa fina kuddar och filtar, terassvärmarna på, några snygga lampor i hörnen alternativt spottar i golvet och så lite blommor och annat fint. Åh!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress