VIP-rummet
Det känns som en sådan dag när man bara vill stanna under en filt i soffan hela dagen. Jag jobbar ju ikväll, men jag får njuta fram tills dess och jag råkar ha ett nytt boktips. VIP-rummet av Jens Lapidus. Jag har visserligen bara kommit lite drygt halvvägs i den, men den är så bra! Jag gillade Snabba cash-trilogin, men den här är hittills bättre enligt mig. Den handlar om hur Teddy (just utkommen från anstalten) och Emelie (biträdande jurist på en stor Stockholms-byrå) får i uppdrag av hennes chef att diskret och utan polisens inblandning lösa försvinnandet på den förmögne investeraren Philip Schale. Riktigt spännande, verkligen svårt att slita sig. Om man ska tro bokens baksida så är detta första delen i en ny serie, så jag håller tummarna för fler böcker.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress