Utflykt
Nästan direkt vi kom hit till Rhodos så bokade vi en utflykt till dess pärla, Lindos. Även kallad den vita staden. Helt fantastiskt vackert! Men varmt så in i bomben. 298 trappsteg upp till Akropolis ovanför staden kan låta som en lätt match, men mitt i solen och i den värme som är här nu när det är högsäsong så rann svetten. Bokstavligen. Men det var helt klart värt det. Det sägs att har man inte besökt Lindos så har man inte varit på Rhodos. Det får inte missas alltså! Plusset med en guidad tur är all historia man får på köpet. Jag tycker det är jättekul att få veta lite om bakgrunden när man ändå är där, det ger lite mer känsla på något sätt. Spännande!

Vi knäppte många fina bilder, Jimmy är ansvarig för systemkameran och jag för digitalkameran, men de får tyvärr vänta tills vi kommer hem igen för vi lämnade dator och iPads hemma... Så länge blir det lite bilder från iPhonen, så ungefär såhär har vår dag sett ut:








Alla bilder utom de två sista (som är tagna från en utsiktspunkt på hemvägen) är tagna uppifrån Akropolis på berget ovanför staden Lindos. Jag har massa spännande fakta om staden men den skriver jag helst på datorn senare så det får vänta.. :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress