Rustico
Är du i Rhodos stad så missa för guds skull inte restaurang Rustico i gamla stan. Så god mat, så mysigt ställe, så prisvärt och definitivt den bästa servicen jag varit med om på en restaurang. Fem stjärnor av fem möjliga. 

Ikväll körde vi på ett säkert kort till förrätt, tzatziki och pitabröd. Den slår aldrig fel och dessutom är det roligt att testa den på olika ställen för lite annorlunda blir det ju alltid. Huvudrätten blev moussaka som jag testat på ett annat ställe tidigare, men den här var helt klart bäst!


Eftersom det var vår sista kväll så blev vi fotade och så fick vi (jag) skriva i deras gästbok. Dessutom fick vi en flaska grekiskt rödvin med oss hem, så vi måste ha varit exemplariska gäster...

Efter det knallade vi runt ett tag, shoppade lite och slog oss sedan ner och delade på en strawberry daiquiri. Resans första drink faktiskt och jag har inte ens saknat det om jag ska vara ärlig. Det har ätits så mycket god mat så det har liksom inte funnits plats för så mycket mer...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress