Activio mix
Dagens spinning var nog det bästa passet jag varit på hittills. Det var en kille som höll i det och jag gillade verkligen upplägget. Svetten bara forsade, benen brände och jag slog pulsrekord. 93 % av maxpuls! Då är man ganska flåsig kan jag säga. Bilden nedan är en illustration av symbolerna som visas på spinningsalens projektordukar. Det vita området är vilopuls, det blå fortfarande lätt och i det gröna spannet kan man börja kalla det träning/ansträngning och det är där man ska hålla sig om man kör distans-/uthållighets-träning, alltså en behaglig nivå där man kan hålla på länge utan att bli trött. Gult fält är jobbigt och där gäller det att kämpa på för att hålla sig kvar. Hit vill man när man tränar intervaller, så tanken är lite att man ligger på övre delen av grönt fält och när man kör intervallerna kämpar man sig upp i gult. Rött är jobbigt. Jag kom som sagt dit idag, men då krävs det riktigt tungt motstånd i kombination med högt tempo och efter den pulstoppen (som var passets sista) tror jag nog att vi alla i salen bara ville släppa allt och falla ner på golvet. Så trött var man!

Bästa på passet förutom mitt lilla personbästa var när instruktören mitt i passet släckte projektorerna och vi fick tre minuter på oss att komma upp i vad vi själva bedömde som mitten av gult fält. Himla svårt att uppskatta utan facit, men det var lite det som var tanken. Att se om kroppens känsla stämmer med pulsklockan. Och vet ni vad? När tiden var ute och projektorerna tändes så låg jag på 85 % av maxpuls. Prick mitten av gult fält.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress