1 månad till Tjejmilen

Nu är det bara en månad kvar till Tjejmilen och jag är superladdad! Inte för att jag känner mig som att jag är i toppform utan för att det ska bli så himla kul. Faktiskt så känner jag mig så laddad så att jag är sugen på att anmäla mig till två andra roliga lopp i september... Tål att funderas på. Det fina med lopp är att man har ett mål med löpningen. Självklart ska träningen i sig vara rolig, men jag gillar att ha något att sikta på som får mig att ge de där extra procenten som man har i sig men som bara kommer fram om man verkligen verkligen vill och kämpar för det. Dessutom är ju ett resultat på ett lopp ett kvitto på att träningen gett något. Ta Å-varvet/Å-loppet till exempel, 2012 sprang jag på 55.25, 2013 52.37 och 2014 50.25. De framstegen får mig att fortsätta kämpa och håller motivationen uppe även på mina dåliga dagar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress