Min startgrupp i Varvet
I dag är det 37 dagar kvar tills jag ska springa Göteborgsvarvet. Min allra första halvmara och jag börjar få lite, lite ångest faktiskt.
Seedningen inför loppet är färdig fick jag veta nyss, så jag var tvungen att logga in och se vilken startgrupp jag är i. Mitt startnummer är 74387 och startgruppen blev 24 av 25 möjliga. Det är jag väl inte helt och hållet nöjd med kanske. Startgruppen i sig spelar väl i och för sig ingen roll, men det är starttiden som känns lite jobbig. Första starten (eliten) går nämligen kl. 13.00 och startgrupp 24 startar så sent som kl. 15.53. Hade jag sprungit Varvet tidigare eller om jag hade sprungit något av seedningsloppen så hade jag garanterat hamnat i en tidigare grupp, men är det premiär så får man räkna med en sen tid tyvärr. Det är bara att gilla läget. 

Och framför allt träna som ett djur nu de få veckor som är kvar. Jag måste fixa 1.8 eller helst 1.9 mil åtminstone en gång innan det är dags för loppet (som är 2.1 mil) och så tänker jag fokusera mycket på bålstyrkan som är så himla viktig när man springer.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress