Distanspass
Jag kände direkt när jag började springa att jag hade alla förutsättningar att göra ett riktigt bra pass. Vädret var perfekt, lite småkyligt men inte alltför blåsigt, och benen kändes lätta. 16 km satsade jag på att klara och det blev till slut ännu bättre. 17 km. 1.7 mil! Nyckeln till att orka springa långt är att hitta det där bekväma tempot där du aldrig blir trött. För mig ligger det kring 5:40min/km. Det är bara skönt, jag kan fundera på livet och hade jag haft någon med mig hade jag säkert kunnat föra ett samtal under tiden jag springer. Just idag hade jag till och med ork till att spurta på litegrann i slutet. Supernöjd är jag!

Förresten så är det bara 41 dagar kvar till Göteborgsvarvet nu. Det är ju ett halvmaraton och är alltså 21 km, vilket innebär att jag nu bara är 4 ynka km från den distansen. Jag satsar på att orka 19 km innan dess så det får bli de kommande veckornas målsättning.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress