Xtremefit dag 11
Morgonens pass var verkligen det svettigaste hittills och det berodde på två saker, för det första att det är döjobbigt och för det andra för att det var varmt. 15.9 grader visade termometern när jag gick upp vid 5.30. Igår (och de flesta andra dagar) har det varit runt 7 grader vid den tidpunkten. Så det blev rejält svettigt denna morgon.

Vi höll till i djurgårdsbacken även idag och nu hade man fått in vanan lite mer så det gick riktigt bra. Mycket armar körde vi sedan och det gillar jag. Parövningar stod näst på schemat och de gillade jag ännu mer så jag måste nog tvinga Jimmy att köra dem med mig någon gång. En av dem gick ut på att ena personen stod i plankan och sedan skulle den andra greppa tag om vristerna och lyfta benen upp och ner. Ett slags roddar som tränar övre delen av ryggen alltså. Även riktigt jobbigt för den som stod i plankan och verkligen var tvungen att spänna magen och resten av kroppen för att det skulle fungera. Det bästa med Xtremefit bootcamp tycker jag nog är just att man får lära sig så mycket bra övningar som man kan ta med sig och göra hemma, ute eller på gymmet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress