Bland kottar och träd
Att vara första årskullen av ett nytt program på högskolan har en hel del nackdelar när det gäller upplägg av utbildningen, men vi kan i alla fall inte klaga på brist på frisk luft i förskollärarprogrammet. Större delen av förra hösten spenderade vi ju i skogar och våtmarker, och nu är vi igång igen.
Dagens matematikföreläsning hölls i kronskogen (faktiskt så kunde man se min blivande balkong från skogsdungen vi höll till i!). Kan ju låta lite flummigt, men tanken var att dels diskutera kring vad man bör tänka på som förskollärare när det gäller skogsutflykter och så förstås hur man tillämpar matematiken ute i naturen. Jag vet inte om jag verkligen behövde klämma, känna, lukta, sortera och räkna kottar för att budskapet skulle gå in, men tanken var ju god...

Nu tänkte jag slänga på mig lämpliga kläder och fixa en ny spellista för att ta mig ut på en powerwalk.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress