Anställningsintervju
Mitt hemliga lilla möte som jag just var på gick ganska bra, så jag kan lika gärna avslöja vad det var. En anställningsintervju för jobb i vikariebanken för Eskilstuna kommun. Jag har funderat på det länge, men nu när jag bara har 1,5 år kvar att plugga så kändes det som att det var dags att söka. Länken för intresseanmälan öppnades i torsdags så jag fyllde i den då och fick till svar att det kunde ta lång tid innan man fick besked. I måndags blev jag sedan uppringd och kallad till intervju hos rekryteringsenheten.

Jag vill inte ropa hej redan, men det kändes rätt bra faktiskt. Jag fick svara på en himla massa frågor om varför jag passar för yrket och det är ju inte världens enklaste fråga kan jag tycka. Varför ska föräldrar lämna det allra mest värdefulla de har i mina händer? Jag blir helt pirrig när jag tänker på vilket otroligt viktigt yrke det är jag har valt och vilket enormt ansvar det innebär. Det är inte klokt hur rätt det känns heller. Jag kan faktiskt inte tänka mig ett roligare och mer givande jobb.

För att återgå till intervjun så pladdrade jag på och nu håller jag tummarna för att jag gjorde bra ifrån mig. Nästa steg är att ringa mina referenser och det borde ju vara ett bra tecken att han ens tänker anstränga sig och göra det... Hoppas, hoppas, hoppas!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress