Löpning och MRL
Jag tog en paus från pluggandet för att åka till gymmet en sväng. Vädret är ju inte så kul så jag valde att springa på löpbandet istället och det var inte det minsta kul kan jag säga. För det första så känns hastigheten mycket snabbare på bandet än när man springer utomhus, även fast man i själva verket kanske springer snabbare ute. Och för det andra så fläktar det på rätt bra när man springer ute, men det gör det definitivt inte inne i ett svettigt gym. Trodde jag skulle få andnöd, alternativt förvandlas till en svettpöl på golvet... Jobbigt med andra ord. Men 5 km lyckades jag klara i alla fall och det är ju alltid något.

Efteråt mötte jag Lisa för att köra MRL (mage, rumpa, lår). Ett riktigt bra pass med många övningar som man kände igen från Xtremefit. Funktionell träning med egen kroppsvikt fokus på mage och ben.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress