Begravd i plugg...
Efter x antal timmar har jag äntligen lyckats läsa ut de två böcker som fredagens tenta omfattar och under tiden har jag antecknat vad jag tror kan vara viktigt att komma ihåg. Det är helt fascinerande hur lång tid det kan ta att läsa en bok... Problemet med kurslitteratur är egentligen inte att det som står inte är intressant, utan mer att texten är så mastig och svårläst. Formuleringarna görs så extremt mycket krångligare än vad de behöver vara och att var och varannan mening börjar med "Marton et al. (2004) beskriver..." eller "I en studie av Kilhamn (2011) diskuteras bland annat..." gör att man tappar fokus på vad det är man läser. Jag skiter väl rent ut sagt i vem som gjort studien, det intressanta för mig är ju vad som framkommit av studien och det är den biten jag vill komma ihåg. Namn och årtal mitt i meningarna gör det bara krångligare och urtrist att läsa! Punkt.

Hur som helst, det jag skulle komma till var att jag har läst klart båda böckerna så nu lämnar jag att plugga på anteckningar, repetera matematik och läsa igenom föreläsningsmaterial till morgondagen och börjar på nästa uppgift. Det är en inlämning på 2 högskolepoäng som ska in på måndag. Tänkte att jag i alla fall kan börja lite smått och läsa de två engelska artiklar som jag ska göra en litteraturgenomgång (review) av. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress