Pedagogisk aktivitet
Under min första VFU-vecka hade jag ett samtal med min handledare där vi gick igenom lite vilka mål jag har i kursen och planerade vad jag skulle göra under mina fem veckor. Då kändes det som en evighet tills jag faktiskt skulle göra något eget, men nu har den dagen kommit. Jag ska göra valfri pedagogisk aktivitet som jag själv planerat och förberett, och jag har valt mätning. Tanken är att barnen ska få uppskatta längder, t.ex. hur långa de själva är och sedan få prova sina hypoteser genom att hjälpas åt att mäta sig. En matematisk aktivitet helt enkelt. Jag kommer att göra den två gånger, en gång idag och en gång på tisdag när en lärare från skolan kommer och ska observera mig. Lite läskigt. Det blir lite av en utmaning för jag har ju aldrig gjort detta förut och jag är lite nervös faktiskt. Mest för att min handledare ska kolla på så det är inte egentligen för att göra själva aktiviteten. Wish me luck!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress