Nyttigt pannkaksrecept

Jag fick lite beslutsångest när det gällde lunch idag, men till slut blev det pannkakor. Jag är så nöjd över att jag hittat ett bra recept som inte är så onyttigt. Sedan kan man ju variera lite hur pass nyttigt man vill göra det med hjälp av tillbehören. Med minikeso eller kesella och valfria bär till så blir det ju både gott, vitaminrikt och fettsnålt, men idag syndade jag lite och körde hallonsylt och minikeso istället. Älskar pannkakor!

Recept på nyttiga och fiberrika pannkakor:
(1 portion, ca 3-4 pannkakor)

1 ägg
1/2 dl dinkelmjöl fullkorn
1/2 dl grahamsmjöl
1 nypa salt
1/4 dl krossade linfrön
2 dl lättmjölk

Det bästa med det här receptet är att det inte märks så mycket att de är nyttiga för de blir precis lika tunna och fina som vanliga pannkakor och inte det minsta torra eller något sådant. Jag har även provat att tillsätta lättkesella och fiberhavregryn i smeten några gånger för att få mer fibrer och protein och det gick också bra. Dock blev de lite tjockare då, men smaken var det absolut inget fel på. Kul att variera lite tycker jag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress