Halva vägen kvar
Jag gillar denna påskdag skarpt och det finns två anledningar till det. För det första vreds klockan om till sommartid inatt, vilket innebär att vi är ett steg närmare den efterlängtade sommaren. Dessutom är det ju sista mars så i morgon går vi in i april och det måste väl ändå kunna räknas som en officiell vårmånad tycker jag.

För det andra så slutar kursen jag hållit på med sedan mitten på januari idag enligt papprena. Det betyder dels att halva den här terminen har gått och vi är alltså halvvägs till sommarlovet, men det betyder också att exakt halva min utbildning har passerat. Jag är alltså halvvägs till att bli en färdigutbildad förskollärare. Andra halvan av utbildningen får gärna gå lika snabbt som den första för jag längtar ihjäl mig!  

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress