Vi har bokat en lägenhet!

Drömlägenheten som vi hittade förra veckan när vi kollade runt på hemnet lite på skoj var svår att släppa ur tankarna. Därför slutade det med att vi gjorde en intresseanmälan och dagen efter ringde mäklaren upp och det var honom vi hade ett litet möte med i morse. Bokningsavtalet skrevs under utan tvekan och om vi inte ångrar oss (vilket jag verkligen inte tror att vi kommer göra) så ska vi betala in en avgift för reservationen inom en vecka. Sedan är det bara att vänta på att PEAB ska bygga huset. Jag vet inte riktigt om jag ska vara överlycklig eller skräckslagen just nu faktiskt. Lite både och kanske...

 

Lägenheten blir då en nybyggd trea på ca 83 kvadratmeter i ett trevåningshus med fem lägenheter. Planlösningen är precis vad vi är ute efter och en extra bonus är att den har två rätt stora balkonger. Inte så vanligt. Huset är del av Fristaden etapp 2 och ligger alltså på gamla parkeringen mellan citytandläkaren och World Class eller hur man nu ska förklara det. Etapp 1 är byggd mitt emot tandläkaren och sedan kommer vår etapp och sedan blir det en sista etapp mot McDonalds-hållet. Just vårat hus ligger i mitten av en husklunga så vi får utsikt mot innergården och slipper de tråkiga vägarna runt omkring. Allt är nästan lite för bra för att vara sant.

 

Tanken med en trea är väl att vi ska kunna bo där ett bra tag. Preliminär inflyttning är i oktober 2014 och min utbildning slutar i januari därefter så förutsatt att jag får ett jobb då så blir det ju riktigt bra tajming. Sedan får jag jobba något år och sedan vill jag ha en bebis. Jag jobbar på att övertala Jimmy. I den här trean har vi ju i alla fall plats för en. :)

 

  

Lägenhet reserverad! 

Den gröna lägenheten i det lilla huset i mitten är den vi har bokat.

Ungefär så här är det väl tänkt att området ska se ut.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress