Thailand del 3 - Bangtao Beach och Kamala Beach
Då var det dags för en resumé av den tredje och sista delen av vår 3 veckor långa Thailandsresa. Tack och lov får jag väl nästan säga för ni skulle bara veta hur tidskrävande det är att dels försöka sammanfatta resan lite kortfattat i textform utan att missa några roliga detaljer och dels att bläddra igenom två album med bilder, välja ut vilka jag vill ha med och sedan ladda upp dem här på blogg.se. Det har tagit en stund med andra ord... Men här kommer den, del 3!
 
Eftersom vi lämnade Krabi några dagar tidigare än planerat så hann vi ju med ett dygn på Sunwing Resort & Spa Bangtao Beach. Om någon tycker sig känna igen hotellområdet så kan det vara för att det är där filmen "En gång i Phuket" är inspelad. Jättefint och mysigt hotell och stranden är också helt underbar och till stor del öde så man behöver verkligen inte oroa sig för att trängas med folk. Vi trivdes superbra och skulle helt klart kunnat tänka oss att stanna där lite längre, men det får bli en annan gång förhoppningsvis.

Efter dygnet där bar det av vidare till vårt slutmål som var samma hotell som vi bodde 2 veckor på förra vintern, Sunwing Resort Kamala Beach. Det var alltså andra gången där för mig och tredje för Jimmy, så det börjar nästan kännas lite som hemma.
 
Denna gång blev det 10 dagar där och vi hann med ganska mycket tycker jag. Först och främst firade vi ju jul där och gick då på hotellets julbuffé. Inte riktigt som svenskt julbord, men ett tappert försök och det fanns oändligt med rätter att välja mellan så man var lika knölmätt efteråt som man är efter ett jilbord här hemma.
 
I mellandagarna belv det mycket sol och bad, Kamalas lokala marknad, en utflykt till stranden Laem Sing, nattmarknad i Phuket Town och en regnig dag spenderades med shopping i Patong.
 
Nyårsafton 2012 kan nog ha varit min bästa någonsin. Vädret var bra så vi hängde vid poolen på dagen och sedan på eftermiddagen tog vi en tuk-tuk in till Patong igen för att klippa oss. Förmodligen det läskigaste jag gjort då frisören var en thailändsk man som pratade knagglig engelska och klippte bakom min rygg så att jag inte såg ett smack av av vad han gjorde. Men jag blev nöjd och när vi kom tillbaka till hotellet så gick jag iväg och fick fin fransk manikyr på naglarna och sedan var det bara att dra på min nya blå klänning som jag köpt i Patong, på med lite smink och smycken och ta en fördrink på balkongen.
Kvällen spenderades sedan på restaurangen Fino nere vid stranden och där blev det en mysig trerätters middag med min underbara man. Toppensällskap, champagne i mängder, toast skagen, oxfilé med potatisgratäng, pannacotta och sist men inte minst magiska fyrverkerier och lucky baloons nere på stranden. Kan man ha en bättre nyårsafton?

Sunwing Resort & Spa Bangtao Beach.
Frukostbuffé.
Magnum mandel på Bangtao Beach, inte helt fel!
Bangtao Beach.
Julbuffé på Sunwing Resort Kamala Beach.
Julbuffé på Sunwing Resort Kamala Beach.
Julbuffé på Sunwing Resort Kamala Beach.
Julbuffé på Sunwing Resort Kamala Beach.
Julbuffé på Sunwing Resort Kamala Beach.
Vi hyrde en jättesolsäng en dag.
Strandlyx.
En glad grabb i en tuk-tuk.
En färd i tuk-tuk kan väl mer beskrivas som en tur i en berg-och-dalbana än en taxiresa kanske...
Laem Sing Beach.
Laem Sing Beach.
Laem Sing Beach.
Kokosnötsdrink.
Tvätta 1 kg kläder för ca 10 kr.
De flesta kvällarna bestod av nötter, smirnoff ice och vänd tia på balkongen.
Den här krabaten gjorde oss sällskap nästan varje kväll.
PS. Jag vet vad du tänker pappa, lilla ödlan drogs till skräcködlan (jag). Ha-ha jättekul. DS.
Kamalas lokala marknad.
Världens finaste!
Jag blev kallad för boklus hela resan. Undrar varför...
Köpcentrumet Jungceylon i Patong.
Jungceylon.
Vi vid en av hotellets sju pooler.
Lunch på Fino nere på stranden.
Obligatoriska drinkar på stranden.
Nyårsmiddag på Fino.
Nyårsmiddag på Fino.
Toast Skagen på thailändskt vis. Jättegott!
Mysig nyårsmiddag.
Mysig nyårsmiddag.
Jimmy gjorde ett tappert försök att skicka upp en luckybaloon.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress