Thailand del 2 - Ao Nang
Jag insåg nu att vi fotade väldigt dåligt under våra dagar i Ao Nang, så det finns inte alls mycket bilder tyvärr... Men men, det får duga med de som finns. Vi tillbringade ju bara tre hela dagar där så det är väl inte så konstigt heller för den delen. 

Två utflykter blev det i alla fall medan vi var där, en till Railay Beach och en till Koh Poda. Lite halvtrist väder båda gångerna, men varmt var det i alla fall så det var inte så farligt som det kanske ser ut på vissa bilder.

Det var kul att se lite hur det är i Krabi-området och jag tror att man gillar det jättemycket om man är en sådan som tycker om att hålla igång och åka runt och se på saker. Tyvärr är vi nog mer för det där med att sola, bada, ta det lugnt och verkligen ha semester så vi klickade inte helt och hållet med Ao Nang. Vi saknade solstolar och parasoll och möjligheten att bara lata sig en hel dag tror jag... Men ändå kul att ha sett det och det är inte omöjligt att vi åker tillbaka dit om vi är i Thailand någon mer gång för det är mycket närmare till många kända vackra öar därifrån än vad det är från Phuket. Men då blir det i så fall bara ett par dagar där för det räckte bra för oss.
 
Hotellet Buri Taras fina handduksvikning i form av elefanter.
Maten på hotellet var också helt fantastisk. Jag kärade ner mig i en rätt som hette Massaman.
Railay Beach.
Railay Beach. Jag slutar aldrig att fascineras av det Thailändksa landskapet. Så häftigt!
Railay Beach.
Alltid packat med båtar som skeppar oss turister till alla utflyktsmål. Både bra och dåligt beroende på hur man ser det...
Första doppet på Koh Poda. En riktig paradisö. 
En av två lunchbåtar som lagt till vid Poda. 
Öppet hav. Någonstans där borta ligger Ao Nang där vi bodde.
Koh Poda.
Koh Poda.
Lilla jag var mycket nöjd över att få besöka Poda som jag hört så mycket bra om.
Mitt underbara sällskap.
Här är stormovädret på g. Jag trodde verkligen inte att vi skulle komma ifrån den där ön....
Mopedvagnar med pannkakslagning är vanligt på alla turistorter i Thailand. Missa dem inte, de är jättejättegoda och man kan få nästan vad som helst på.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress