Thailand del 1 - Karon Beach
Jimmy tyckte inte att vi fotade så mycket under resan, men med tanke på hur många bilder jag just suttit och kollat igenom så vet jag inte om jag håller med riktigt... Jag får helt enkelt dela upp dem i olika delar för att det ska gå. Här kommer därför del 1 med ett bidlregn från vår första vecka i Thailand som vi spenderade på Phuket, närmare bestämt Karon Beach. Vi bodde på ett hotell som hette Phuket Orchid Resort & Spa och som helhet gillade vi det. Det låg jättenära den underbara stranden och ca 20 minuters promenad från själva centrum. 
 
Det blev inte överdrivet mycket utflykter den första veckan för vi kände att vi ville ha semester då, men en longtailtur till Freedom Beach blev det i alla fall och dit bara måste jag någon mer gång i mitt liv. Liten, lugn och fantastiskt vacker strand!
 
Ett litet tips om ni är i Thailand och ska på utflykt är att vara uppe i hyfsat god tid innan alla andra turister kommer. Till just Freedom Beach kom vi ungefär runt 9 på morgonen och då var det helt dött, men framåt 10 börjar alla andra ta sig ut och på vissa stränder och öar kan det bli riktigt smockat. Lite tråkigt om man vill fota och sådär kanske...

Poolområdet på Phuket Orchid Resort & Spa.
Poolområdet på Phuket Orchid Resort & Spa.
 Maffig staty vid poolen med poolbar inbyggd undertill.
Utan tvekan det finaste poolområde jag sett.
Utsökt lunch på hotellet.
Denna man serverade oss utsökta omeletter varje morgon.
Vad vore semestern utan hotellfrukost!
Karon Beach.
Karon Beach.
Karon Beach.
Bleka jag på Karon Beach.
Min man!
Lunch på favoritrestaurangen på stranden.
Fantan i Thailand smakar inte alls som i Sverige. Där är den mycket godare!
De flesta lata dagarna på stranden avslutades med läskande och underbara fruitshakes.
I en longtailbåt på väg till Freedom Beach.
Helt öde på Freedom Beach före kl. 10.
Freedom Beach.
Freedom Beach.
Freedom Beach.
Freedom Beach.
Freedom Beach är hittills min favoritstrand i hela världen.
God lunch på den enda restaurangen som fanns där. Med havsutsikt så klart!
Behöver jag säga att vår dag på Freedom Beach var underbar?? 
Är man i Karon är ett besök på Håkans Bar obligatoriskt.
Lika obligatorisk glassdrink.
Julpynt kan man räkna med på familjehotellen i Thailand!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress