Pre-workout

Jag vet inte var jag hört det men det är ju allmänt känt att en morgonpromenad innan frukost är kanon för fettförbränningen, men jag har just lärt mig från boken Bodylicious att det också är den enda formen av träning som är bra att utföra på fastande mage. Det är nämligen så att ju mindre man äter desto mer jobbar kroppen för att hålla kvar fettet, så för att bränna så mycket som möjligt och få bra muskeltillväxt måste man äta både före och efter träningspasset. Helst ska det man äter före också innehålla protein och kolhydrater men mindre fett och fibrer.

Därför får mina fiberhavregryn stanna i skåpet idag och istället sitter jag nu här med en tallrik lättyoghurt och Paulúns müsli med äpple och kanel. Jag som avskyr yoghurtsmak och som knappt ätit müsli i hela mitt liv. Vad gör man inte för att få bästa möjliga förutsättningar på träningspasset?

Mot gymmet!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress