Lägenhetsvisning

På dagens schema stod det heldag med föreläsningar. När vi fick lunchrast mötte jag upp Jimmy på stan för en snabb lunch och sedan skulle vi träffa mäklaren vid Fristaden etapp 1 för att få komma in i en visningslägenhet och kika runt lite.

Själva området kändes mysigt tycker jag. Alla hus är i lite olika höjd, tydligen för att de ska passa in i omgivningen. Man ville visst efterlikna Rademachersmedjorna som ligger brevid och jag gillade det faktiskt. Lite annorlunda mot vanliga höghus som oftast ser likadana ut när de ligger brevid varandra...


Lägenheten vi fick se var en fyra och planlösningen var ju då inte det minsta lik den trea som vi är intresserade av, men vi fick i alla fall se kvaliteten på det hela och kika lite hur kök, badrum, fönster och balkong mm kommer att se ut på ett ungefär. Vissa grejer som tapeter, köksluckor och sådant kan man vara med och påverka senare också om man skulle vilja.

Överlag så gillade jag den, men Jimmy hade visst lite synpunkter på bland annat badrumstaket, golvet i trapphuset och lite andra mindre saker och det mesta var sådant som jag inte tänkte på överhuvudtaget så nu skulle jag nästan vilja dit igen och kolla noggrannare...

 

En grej som vi dock tänkte på båda två var parkeringsgaraget som ligger i källaren för det kan jag tycka känns lite läskigt om man kommer hem med bilen sent och ska ner där ifall någon skulle slinka in efter innan porten hinner stängas. Man vet ju aldrig... Fast å andra sidan så är det ju kalas med garage på vintern.

Vi ska fundera över helgen och väga fördelarna mot nackdelarna och så får vi se om vi bestämmer oss för att betala in reservationsavgiften eller inte. Inte ett helt lätt besut... 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress