Körsång

Ikväll har jag sjungit i en kör för första gången sedan högstadiet. Jag gick ju i musikklass från årskurs 4 till 9 och då hade vi körsång i princip varje dag, men det var som sagt ett antal år sedan. Jag hade nog inte fattat riktigt hur mycket jag saknat det, men det var jätteroligt nu när jag väl gjorde det igen. Allt tack vare Sofia.

Kören heter Våran Kör, leds av en sångpedagog och vem som helst får vara med utan att göra någon form av inträdesprov eller något sådant. Det var verkligen blandade åldrar på folket som var med och stämningen var trevlig. Tror inte någon direkt tog det på blodigt allvar utan alla verkade vara där för att de tycker om att sjunga, precis som jag vill ha det. Konsert blir det visst någon gång i maj också. Spännande!

Det var väl mest en kul grej vi tänkte prova, men det slutade med att vi skrev upp oss på medlemslistan. Så nu är man med i en kör!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress