iPad mini
Jag har velat ha en iPad mini ett bra tag, men det var inte förrän vi var inne i en Apple-butik i ett köpcentrum i Thailand där man fick se den i verkligheten och klämma och känna lite på den som både jag och Jimmy kärade ner oss i den. Hade den funnits i lager hade vi säkert köpt den där och då, men det fanns den inte så det var bara att beställa och vänta ett par veckor på att få den.

Det jag gillar mest med den är att den är så liten, smidig och lätt. Jimmy har ju då en iPad 3 också och den känns faktiskt som en stenåldersmackapär när man har dem liggandes brevid varandra. Minin är mindre vilket gör att man praktiskt nog kan hålla den med bara en hand och det kan man verkligen inte med en vanlig iPad, om man inte vill riskera att tappa den dvs. Att minin är så lätt gör att den är perfekt att läsa böcker på, vilket jag nog främst har tänkt ha den till, men den är fortfarande så pass stor att den går utmärkt att se på film eller annat i också. Det enda negativa jag kan komma på är väl att den inte har retina-skärm som iPad 3, så bilden är aningen sämre men det är inget som stör mig. Jag är helt såld på denna lilla manick!

Jag hittade en bra bok-app tidigare idag när jag satt och laddade ner appar. Om man registrerade sig i den fick man en Wallander-bok gratis så jag har tjuvkikat lite och jag tror jag kommer att gilla att läsa på den. Man kunde själv välja storlek på texten, ljus och det fanns även möjlighet att få nattläge så att man kan läsa i sängen utan att bli bländad. Så nu kan jag sluta tjata på Jimmy om den där sänglampan jag längtat efter ända sedan jag flyttade in!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress