I mitt handbagage

Just nu sitter jag på planet hem till kära Sweden. Förra året var resan hem en ren mardröm. Dels är hemresan ca en timme längre än ditresan och sedan är man ju inte direkt jättesugen på att komma hem efter ett par veckor i värmen och det känns därför som betydligt mer än de elva timmar det rör sig om… Flygplansmat är väl inte heller något jag är speciellt förtjust i. Så ja, jag är lite bitter. Men denna gång hoppas jag att resan blir bättre så jag har därför laddat upp med massor av bra saker för att få tiden att gå. 

 

I mitt handbagage finns: lite olika tjejtidningar, boken ”Elsas Värld” av Sofi Fahrman, plånbok så klart så att man kan handla lite snacks och dryck om det skulle behövas, världens skönaste nackkudde som förhoppningsvis kan få mig att sova ett par timmar, lypsyl som jag aldrig går en meter utan, digitalkameran ifall det nu skulle finnas något kul att fota, näsdukar och desinficerande våtservetter kan ju alltid vara bra, Thomas Cooks lilla resenecessär som innehåller allt möjligt användbart, Iphone med tillhörande laddare och hörlurar, mina Ray Bans som jag i och för sig knappast lär behöva när jag kliver av planet men som jag är rädd om och inte vågar trycka ner i resväskan, samt resedokument och pass. Men bäst av allt: Jimmys ena par svindyra Bose-hörlurar som det dels är så bra ljud i så man kan smälla av och som dessutom har en adapter för att kopplas in till flygplanets tv när man ska kolla på film och så har de även brusreducering vilket gör att allt ljud runt omkring en stängs ute och man slipper höra allt oväsen. Hett tips inför en lång flygresa.

 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress