Hårolja
Mitt hår har växt något makalöst mycket det senaste året och det gillar jag skarpt. Vad jag inte gillar är att det har en tendens att trassla sig, och då är det inte en liten tova vi pratar om utan hela underhåret blir en enda jättetova som är i princip helt omöjlig att trassla ut. Helt hopplöst. Vet inte hur många gånger jag velat ta en sax och bara klippa det rakt av.
Men det skulle jag ju aldrig göra, så istället har jag köpt hem en av Schwartskopfs håroljor som man har i topparna och längderna och som gör håret glansigt och mjukt. Och så luktar det gudomligt gott efteråt! Man kan ha i oljan antingen i handdukstorkat hår, torrt hår eller innan dusch och jag har valt det sista för att slippa få olja i hela lägenheten. Därför går jag nu runt i bara mjukisbrallor i en halvtimme innan jag ska hoppa in i duschen för jag vill inte förstöra några kläder. Sedan är det bara att hålla tummarna för att det inte trasslar sig på ett tag. Det fungerade faktiskt bra när jag körde kuren för två veckor sedan. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress