Functional moves
Dagens träningspass blev Functional moves som varken Jimmy eller jag testat på förut. Det hörs ju nästan på namnet att det är funktionell träning och man tränar och man tränar då styrka, rörlighet, stabilitet och balans genom olika övningar. Redskap man använder under passet är en stepbräda, matta, stång och en viktplatta på 5 kg. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva övningarna men det var bl.a. mycket balansträning, benböj, utfall, armhävningar, sidoplanka, dips och även lite pulstoppar där man fick upp flåset rejält.

En timme höll passet på och jag har inte helt bestämt mig för vad jag tyckte om det. Jag tror definitivt att det är riktigt bra träning och hela kroppen får sig en dos, men som nybörjare var det lite svårt att hänga med i tekniken på många av övningarna och det gjorde att jag kände mig lite halvskraj för att skada mig på något sätt... Så jag vet inte riktigt om det här var min grej. Kanske om jag ger det några försök till, men jag tror nog att jag föredrar lite enklare träningsformer som samtidigt är effektiva. T.ex. core. Det ska vara enkelt att hänga med, jobbigt, roligt och utmanande. Sådan träning gillar jag! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress